vrijdag 10 augustus 2012

De gehaakte hexjes van Atelier Bep

Haken, het leek me altijd al zo leuk! Alleen klein probleempje, ik kan niet haken!

Nu zag ik op de blog van (Atelier) Bep dat zij met hexjes is begonnen om een plaid te haken net zoals in de TV-serie van Rosanne. Zo'n Granny Plaid.
Nou, dacht ik, met de geweldige stap-voor-stap tutorial moet het mij toch ook lukken om zo'n African Flower Hexagon te haken (zo heet het officieel).

En dit is het resultaat:



Ik ben zo trots als een pauw!!!!

Ik vind het aan- en afhechten nog wel wat moeilijk, welk steekje je dan moet doen en waarin, maar het wordt steeds makkelijker!
Of het een plaid wordt, geen idee, maar zeker een kussen!

Het enige vervelende is al die draadjes aan de achterkant, die moeten straks natuurlijk allemaal ingestopt gaan worden. Nou ja, als het zover is, verstand op nul en blik op oneindig zullen we maar zeggen!

Bep bedankt!!!!


Oja, ik had beloofd dat mijn volgende blog over quilten zou gaan........
de volgende keer, ECHT!


Liefs,
Sabine


2 opmerkingen:

  1. Nou, dat ziet er heeeel goed uit voor iemand die het voor de eerste keer doet. Succes er verder mee. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen