dinsdag 25 september 2012

Mysterie ontrafeld

Op mijn vorige blog had ik al een tipje van de sluier laten zien....
 
Ik ben helemaal verliefd op het boek
Feathering the Nest van Birgitte Giblin!
 
En welk project ben ik aan het maken:
 
de Panel Hexagon Quilt!
 
Deze quilt trok me meteen aan: de vormen, de gekke combinaties; nu eens niet allemaal mooie stofjes op elkaar afgestemd maar juist stofjes die je eigenlijk nooit van zijn leven bij elkaar had durven kiezen! Dit is zooooo leuk!
 
En zo ver ben ik nu:
 
Het is een beetje moeilijk te zien, maar de middelste, rechtsonder en linksboven zijn tafereeltjes. Dat worden de driehoeken linksonder en rechtsboven ook!
De tussenstukken heb ik ook al af: dat wordt echt een bonte boel!
 
De driehoekjes en de banen erom heen wordt de beige stof met blauw stippeltje, die ik gelukkig via een lieve blogster nog heb gevonden!
 
Nu ik de foto zo zie, zie ik pas dat de schoenen van mijn zoon en de poten van onze hond Dot erop staan! De camera is onverbiddelijk:-).
 
Mijn vingerhoedjesquilt zit in de afwerkingsfase van de top. Ook die hoop ik snel op mijn blog te laten zien, maar zover ben ik nog niet. Nog even wachten.......
 
Ik ga weer hard verder werken.
 
Liefs,
Sabine
 
P.S. Als er ook iemand met deze quilt bezig is, zou ik dat dolgraag willen horen...en zien!
 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Mooie 'blokken' heel speciaal omdat je juist deze niet gauw zou kiezen. Natuurlijk ben ik heel benieuwd naar de 'echte' versie. Met hond en schoenen is het wel een heel mooi stilleven van een quiltster.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt heel apart, ik ben benieuwd naar de volgende foto.
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen