donderdag 5 januari 2012

Het bouwplan is nu definitief!

Ja, ik ben eruit! Na diverse pogingen en net zoveel mislukkingen ben ik er nu uit. Ik ga mijn huisjes maken in een country style met hier en daar een cottage er tussen!

Ook heb ik besloten om rondom het middenblok te gaan werken. Dit las ik bij iemand anders op zijn blog en dat heeft me wel aan het denken gezet. Ik moet er niet aan denken dat ik straks 365 huisjes heb die ik dan nog aan elkaar moet gaan zetten. En op deze manier kan ik ook nog iets met de datum doen (als er bijvoorbeeld een memorabel iets is op die dag). Ik ben er zelf helemaal blij mee!

Of ik het tempo van 1 huisjes per dag ga volhouden is nog maar de vraag. Ik weet niet hoe het bij de andere bouwers zit, maar mijn huishouden lijdt er vreselijk onder! Het is niet alleen het huisje naaien, maar ook het knippen, lapjes bij elkaar zoeken, de sashings knippen en eraan naaien. Om wat huisjes op voorraad te hebben ben je toch ook snel een paar uur verder!

De sashing met blokjes heb ik bij Dotty gekocht. Zij heeft me goed geholpen met het kiezen van de kleur. Ze had meteen door wat voor soort sfeer ik wilde hebben. Hartstikke bedankt Dorry!

Nou, rest mij vol trots het resultaat tot nu toe te showen:

ja, niet alles zit exact op zijn plek, maar voor een beginnend quiltster vind ik het toch niet zo heel slecht.De cottage in het midden krijgt nog een vogeltje op dak en nog een tak met blauwe regen over de geven.
Maar....ik heb er vreselijk veel plezier in! Da's het belangrijkste!

Hier komt het:



Tot gauw!
Sabine

2 opmerkingen: